羽咋市柴垣で美味しい天然の岩牡蠣が食べられると聞いて、

柴垣海岸に近い「大社庵」へ行きました。

ここは気多大社にも近いから「大社」なのかな?

念の為、予約してから行きました。


写真じゃわからないかもしれないけれど、

牡蠣の身は絶対に10センチ以上はあった(それ以上!?)

 

お刺身の盛り合わせ。

サザエも地物です。



焼き牡蠣は小ぶり(これで?)だったので、

二個来ました。
  


魚の煮つけも作ってもらいました。

揚げなすも美味しい。
   


この牡蠣フライも実はかなりの大きさなのです

  


牡蠣の炊き込みご飯

美味し~い



美味しくて岩牡蠣追加しました。

  


天然の岩牡蠣なので、

こんなに大きい岩牡蠣がいつもあるとは限らないから、

一応電話予約した方がいいかもね

お店から、手作りの可愛い貝のキーホルダーをお土産にもらいました

とてもいい記念になりました

柴垣の岩牡蠣(語呂がいいです、絶対また食べに来る
  

 

When you want to eat natural big Rock Oyster, I Recommend going to "Taishaan " near Shibagaki beach.

I'd never been there before.

Though I didn’t expect so much, I was overwhelmed to see the size of oysters.
 

Each fresh natural oyster was over 10 cm and the taste was so sweet!

Besides the dish, I ate broiled oysters, fresh sashimi, fried oystesr, tasty fish in soy sauce and sugar ,and oyster rice.

Everything was really tasty.

I ordered fresh natural oyster again!

As these oyster is natural,  never forget to make a reservation before going there.

 

 

 

 

 

  
       

グルメランキング

にほんブログ村 グルメブログへ
にほんブログ村