金沢
市民の台所近江町市場には、

北陸新幹線が開通してから毎日大勢の人が訪れています。

その場ですぐに食べられるお店も増えました。

こびり(おやつ)に



こちらで、牛すじ肉と車麩をいただきました。

それだけ?




実はその後「百万石うどん」でお昼を食べることになっていたのでした

金沢
は「うどん」も「そば」も美味しいのです。

大晦日は「百万石うどん」へ年越しそばを買いに来る人が多いよ(私も!)。

  


店内ではお姉さまたちが美味しい うどん、そば、ラーメン等々を作っています。
  


アペタイザーとして「おいなりさん」をひとつ。




今だけの松茸そば

松茸のいい香り
  


百万石うどん
 だあい

揚げたて熱々の天ぷらに美味しいつゆ

コシのある讃岐うどんもいいけど、柔らかい金沢のうどんはもちろん好き
  


昨日から近江町大行燈まつりを開催中。

17日まで色んなイベントがあります

   今日は抽選補助券二枚+500円で、



北海道のメロンを買えました。

とってもお得



近江町市場
にある老舗呉服店の「丸年」さんが、

レンタル着物を始めていました。

 素敵な着物を借りられそう

  オープニングキャンペーンでとても安い!!

私もレンタルしてみたい

 

Omicho-market is always crowded since the Shinkansen started to run to Kanazawa.

Recently, a Kanazawa Oden restaurant and a rental Kimono shop  opened for the visitors there.

I went to a long established noodle restaurant  called “Hyakumangoku Udon.”


The noodles in Kanazawa are soft and the soup is rather sweeter than usual.

This restaurant is run by a noodle shop which sells delicious noodles.

It offers several kinds of dishes which you can eat handily.

One of the noodles is especially praised by a famous gourmand writer.

All dishes are immediately made by the brisk working women and 

the price is reasonable and the taste is certified, so we have to go there.