魚を食べたくなって
近江町市場二階の「口福」でランチ。
IMG_1397
12時前だったのですぐに座れました。
IMG_1389
まぐろの山かけ。
IMG_1390
焼きしいたけ。
(写真の色が悪すぎ~)
IMG_1391

蓮根饅頭
(こちらはボケてます)
IMG_1392
アジ!
IMG_1396
ブリかま
(斜めになっている~)
IMG_1393
海老釜めし
IMG_1394
やはり雪のせいで近江町市場にはあまり人がいません。
IMG_1398
お魚も少ない
IMG_1399
そして地下を通ってエムザのバレンタイン会場へ。
こちらも中々よかったです(この台は回っています)。
ここでムーミンの可愛い缶に入ったチョコレートを見つけましたが、
昨日ムーミンのクッキー缶を二つも買ってしまったから・・・諦めました
IMG_1400
エムザから帰る途中の道(ここ金沢の真ん中なのです)。
まだ市内は、ほとんどこんな状態
IMG_1405
災害救助(だったかな?)と書いてある黄色い布を付けた自衛隊の車が
走っているのを見かけました。
自衛隊さん、ありがとうございます。

I went to Omicho-market to eat lunch on a day when it stopped snowing in Kanazawa.

I saw many people shovel the snow here and there  on the way there, but the heavy snow still remained everywhere.

The picture with snow was taken at the center of Kanazawa.

The local people were exhausted from the snow.

Due to the snow, fishing boats couldn’t go to sea, so the shops sold less fish than usual.

Koufuku is the 2nd floor of the market, and well known for the tasty sea food.

As I arrived there a little bit before lunch time, I could sit easily.

I ordered several kinds of seafood dishes,and they were really delicious.
 You can also choose the set menus.

I’m sure their dishes satisfy you.




にほんブログ村


金沢市ランキング